woensdag 27 november 2013

Herfst.

Met een kleine variatie op het gedicht van Jaqueline van der Waals, denk ik bij dit kaartje:

De grond is grijs, de nevel grijs, de wolken waar nog vocht in zit, zijn grijs....* Ik vind dit een prachtig gedicht, onderaan mijn verhaal lees je de volledige en echte versie.

De herfst kan prachtig zijn bij zonnig weer, maar triest en somber in de november- en december maand. Gelukkig heeft het geen invloed op mijn stemming, maar ik kan me voorstellen, dat andere mensen er triest en somber van worden.





*
De grond is wit, de nevel wit,
De wolken, waar nog sneeuw in zit,
Zijn wit, dat zacht vergrijzelt.
Het fijngetakt geboomte zit
Met witten rijp beijzeld.

De boom houdt zich behoedzaam stil,
Dat niet het minste takgetril
't Kristallen kunstwerk breke,
De klank zelfs van mijn schreden wil
Zich in de sneeuw versteken.

De grond is wit, de nevel wit,
Wat zwijgend tooverland is dit?
Wat hemel loop ik onder?
Ik vouw de handen en aanbid
Dit grootsche, stille wonder.

Jacqueline E. van der Waals
Uit Nieuwe verzen 1909

Met deze kaart doe ik mee aan de SU-per challenge.
Groetjes, bedankt voor het kijken.

http: su-per-challenges.blogspot.nl

6 opmerkingen:

  1. Super leuk, en zo'n mooi gedicht!!
    Dank je wel voor het meedoen aan de Challenge!
    Groetjes Nina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een pracht herfst kaart Maaike en het gedicht is super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauwie, wat heb je hier een juweeltje van een kaart gemaakt. Mooi hoe je de foto hebt genomen. Het gedicht is inderdaad prachtig.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. erg mooie kaart Maaike en het is een wonderlijk gedicht

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig herfstig kaartje is dit geworden. De kleuren van de bladeren zijn sprekend echt! Bedankt voor het meespelen met SU-per challenges.

    Groetjes, Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kaart, die takken en blaadjes suggereren beweging, wind en dus echt herfst! Knap gevonden! Het gedicht is erg mooi, kende het niet.
    Sommige mensen worden inderdaad triest en somber bij donker en nat weer, ik heb er net als jij ook geen last van.
    En verder wil ik je bedanken voor de leuke reactie op mijn blog n.a.v. de kaart voor Cars en Scrap, ik had niet door dat de uitslag er al opstond.

    BeantwoordenVerwijderen