vrijdag 31 oktober 2014

Oktober Challenge : Christmas card en liftchallenge # 75.

Het kan nog net, deze kaart plaatsen voor de uitdaging bij Stampinback.

Voor de liftchallenge heb ik deze kaart nog eens bewerkt en de kleuren wat pittiger gemaakt, door achter op het vellum een beetje groene en blauwe inkt aan te brengen.





Een kerstkaart gemaakt, zonder dat ik kerst stempels gebruikte. Ik heb de achtergrond stempel Swirl gestempeld op vellum en met zilver ge-embost.
Dit over een zelf gemaakte ondergrond bevestigd. Een poosje geleden had ik daar een aantal van gemaakt met de techniek van "Technique Tuesday plastic wrap background distress stains". Dit fimpje is op youtube te zien, maar ik weet niet goed hoe ik dat met een linkje hier moet plaatsen.
De scallop rand is uitgeponst met hetzelfde papier en een effen blauw papiertje. De bloem ook van bewerkte papier. Het lint is wel echt kerstig, vind ik. Glittert behoorlijk.
Met aluminiumfolie is de tekst uit gestanst.
Ik ben benieuwd of jullie vinden, dat het wel de uitstraling heeft van een kerstkaart.
Deze kaart kan ook meedoen aan de uitdaging bij de lift challenge. Ik heb de kaart hiervoor in spiegelbeeld gemaakt.
Waarschijnlijk ga ik hem nog eens maken, vind het voorbeeld erg mooi. Staat hieronder.

 photo 84f4a7bc-5e00-4375-88f9-cd0dcc038b53_zps464fd40c.jpg

Bedankt voor het kijken.
Groetjes, Maaike

http://stampinbackchallenge.blogspot.nl/
http:liftchallenge.blogspot.nl

7 opmerkingen:

  1. Zijn niet echt kerstkleuren, maar daarom juist leuk !
    Toch een top kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Maaike ik vind het wel een kerst uitstraling hebben.
    Leuke kaarten heb je gemaakt hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wie bepaalt wat echte kerstkleuren zijn? Jij! Dus heel geslaagd vind ink. je kaart en chique ook. Bedankt voor het meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke variant op de liftkaart! En qua kleur maakt het tegenwoordig niets meer uit voor de kerst, dus wat dat betreft kan je alle kanten op. Je zilveren tekst en het slingerachtige lint geven het voor mij wel een kersttintje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie lift in een heel andere stijl! de achtergrond is erg mooi in deze techniek en je kaart gespiegeld ook. Fijn dat je meedoet weer met de Liftchallenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou zeker wel "kerstig" hoor, mede door de slinger, maar kleuren, alles kan, het is maar net wat je zelf mooi vind. Mooie techniek heb je gebruikt, en erg leuk dat je weer met ons meedoet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie lift Maaike! Door het goud en zilver (en ook dat leuke bling-lintje) is het toch behoorlijk kersterig? Ik hou er van!

    BeantwoordenVerwijderen