donderdag 11 maart 2021

Liftchallenge #159

Hallo allemaal,

Bij de leuke uitdaging van Liftchallenge willen ze graag structuur op de kaart zien. 
Dit mag met behulp  van structuurpasta, gesso, nuvo mousse, van alles, als het maar structuur geeft.
Ik was van plan om structuurpasta en een stencil te gebruiken.
Maar door een leuk filmpje kwam ik op het idee om een embossing folder te pakken.
Jennifer McGuire  liet op Youtube  leuke suggesties zien.
Ik heb de embossing folder met zonnestralen en een felgeel papier door de cb gehaald. Daarna de folder op de negatieve kant flink ingesmeerd met witte inkt. De kaart incl . embossingfolder weer door de cb gehaald.
Je kunt dan zien, dat de negatieve ondergrond lichter van kleur wordt en de postieve kant hetzelfde blijft. Het felle geel is flink gedempt. Dat was de bedoeling ook. Onder de inktpads zie je op de foto het gele papier.
De zonnestralen heb ik bewerkt met verschillende kleurtjes, de versamark inkt er over heen gewreven en toen shimmermist aangebracht op de kaart. 

In het witte papier heb ik een cirkel uit gestanst en die overlay ook door de cb gehaald, maar dat wit gelaten.
Een zonnebloem gestempeld met de zelfde inktpads, een leuke stans, wat blaadjes en wat goud draad daaronder. 
Als tekst heb ik Nederlands en Engels gebruikt. 
Een alternatief voor Sunshine zou Zonnestralen kunnen zijn, maar dat woord is dan weer veel te lang.
Ik vermijd meestal het Engels, maar bij sommige teksten vind ik het Engelse woord sterker. 

Groeten van Maaike

Gerjanne en Marjan, vgl mij zijn de linkjes gelukt.




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liftchallenge

 


6 opmerkingen:

  1. Het is een andere techniek als dat we in de DCL challenge bedoelen maar desalniettemin een pracht van een kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We bedoelden inderdaad dat er een stencil zou worden gebruikt, maar wat leuk dat je door onze challenge zo geïnspireerd werd. Een leuke techniek! Deze kaart is echt een plaatje!! Je linkjes zijn zeker goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart! Helemaal gemist! Hij is super. En fijn dat het gelukt is met linken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaart Maaike, een hele leuke techniek en hij straalt als een zonnetje.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige kaart!! Ik was idd op zoek naar embossingpasta o.i.d., maar toen las ikla de reacties van Marjan en Nicole ;-)
    Maar je kaart is een plaatje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen